V tomto dokumentu byste měli nalézt informace, které je obec povinna zveřejňovat dle zákona O svobodném přístupu k informacím (č. 106/1999 Sb.)
26. 8. 2019
Subjekt Domistav CZ a. s., se sídlem Foersterova
897, 500 02 Hradec Králové, IČO: 27481107, ani subjekt DOMISTAV HK s. r.
o., se sídlem Foersterova 897, 500 02 Hradec Králové, IČO:
26007177 v minulosti Obci Velichov nepodaly nabídku ve smyslu
veřejných zakázek.
Odpovědi zaslány 12. 12. 2018
Má vaše město/obec kastrační program pro kočky?
Odpověď: NE
V případě, že odpovíte na otázku 1. „NE“, odpovězte na
následující otázky.
Jakým způsobem řešíte situaci toulavých koček ve vaší obci?
Odpověď:Problém s toulavými kočkami jsme nezaznamenali.
Zraněnou kočku nalezou u silnice odvezla Policie ČR do Ostrovského
Macíka, z. s., kočka uhynula, majitel se nepřihlásil, obec tedy hradila
likvidaci kadavéru.
Uvažovali jste o vzniku kastračního programu ve vaší obci?
Z jakých důvodů jste jej nerealizovali?
Odpověď: NE, kastrace provádíme po individuální domluvě
s majiteli koček.
Jakou roční částkou přispívá Vaše obec na řešení situace
bezprizorních psů a koček?
Odpověď: Do 15. 12. 2018 tato částka činí
6251 Kč.
Na základě zákona č. 106/1999 Sb., ve znění
pozdějších předpisů, o svobodném přístupu k informacím,
žádám o tyto informace:
1. Jakým způsobem má město/obec zajištěn odchyt bezprizorních psů
(volně pobíhajících). V případě smlouvy na tuto činnost, žádám
o její zaslání. Dále žádám o zaslání faktur za tyto služby
účtované obci za rok 2016, 2017 a 2018.
2. Jakým způsobem má město/obec zajištěn odchyt bezprizorních
koček (volně pobíhajících). V případě smlouvy na tuto činnost,
žádám o její zaslání. Dále žádám o zaslání faktur za tyto
služby účtované obci za rok 2016, 2017 a 2018.
3. Má město/obec nějaký kastrační program na volně žijící
kočky? Pokud ano jaký, kdo toto provádí, jak je toto financováno a žádám
o zaslání faktur za tyto služby za rok 2016, 2017 a 2018.
4. Jakým způsobem město/obec řeší zraněné volně žijící
živočichy? V případě smlouvy na tuto službu, žádám o její
zaslání a taktéž o zaslání faktur k této činnosti za rok 2016,
2017 a 2018.
5. Vlastní město/obec čtečku čipového označení zvířat? Pokud ne,
jakým způsobem je toto u nalezených zvířat ověřováno?
6. Jakým způsobem probíhá o nalezených psů a koček hledání
majitele? Jakým způsobem se toto zveřejňuje a kdo toto zajišťuje?
7. Jakým způsobem a kam město /obec umisťuje nalezené psy a kočky?
V případě provizorního umístění v městských/obecních
kotcích, žádám o sdělení, kdo toto spravuje, jak dlouho tam zvíře
zůstává a kam je poté umístěno. V případě smlouvy
o umístění zvířat, žádám o zaslání smlouvy a zároveň
žádám o zaslání faktur za tyto služby za rok 2016, 2017 a 2018.
8. Žádám o uvedení kontaktní osoby a telefonního čísla na
osobu, která se o nalezené zvíře postará i mimo pracovní dobu
úřadu.
9. Kolik psů mělo město/obec nalezených za rok 2016, 2017 a 2018?
10. Kolik koček mělo město/obec nalezených za rok 2016, 2017 a
2018?
11. Kolik psů je v současné době registrováno v katastru
města/obce a jakou částku za poplatky město/obec vybralo do rozpočtu za rok
2016, 2017 a 2018?
12. Kolik podnětů podezření na týrání zvířat od roku 2016
(včetně) přijalo město/obec a jakým způsobem tato oznámení byla
vyřešena (trestní oznámení, správní řízení atd.)? Žádám
o rozdělní podle roků a uvedení konkrétního způsobu vyřešení.
13. Jakým způsobem město/obec řešila volně pobíhající psy dle
obecně závazné vyhlášky proti úniku a volném pohybu psů a s jakým
výsledkem? Kolik bylo uloženo pokut?
14. Jakým způsobem město/obec vymáhá po majitelích nalezených
psů/koček náklady spojené s odchytem a umístěním?
Odpověď ze dne 31. 10. 2018
1. Odchyt psů je realizován na základě
dlouhodobé objednávky po dohodě se zaměstnancem Útulku Bety
v Ostrově. V uvedených letech obec žádný odchyt nehradila.
2. O bezprizorních kočkách v obci informace nemáme,
1 nalezená zraněná kočka byla odvezena Policií ČR do Ostrovského
Macíka. Obec uhradila 80 Kč za kadavér, neboť kočka uhynula.
3. Obec nemá kastrační program. Po dohodě s majiteli koček je
kastrace provedena MVDr. Ludíkem v Ostrově – viz faktury.
4. Vzhledem k tomu, že obec spadá pod ORP Ostrov, zajišťuje
odchyt zraněných volně žijících živočichů Záchranná stanice volně
žijících živočichů, Horní Žďár 50, 363 01 Ostrov, Registrační
číslo: 56.
5. Obec čtečku nevlastní, ověření čipu je prováděno
v útulku Bety v Ostrově.
6. Informace (prolink) na webu obce – www.velichov.cz, facebook profil obce
Velichov.
7. Nalezení psi jsou umisťovány v útulku Bety, ve všech
případech předání psa byl majitel nalezen, náklady spojené
s umístěním zvířete uhradil sám Městu Ostrov.
8. Volně žijící druhy živočichů – 776 669 084
(Macík), psi a kočky Ing. Markéta Sinkulová Moravcová, tel.
724 178 079.
9. V letech 2016 a 2017 počet nalezených psů 0,
v roce 2018 počet nalezených psů 3.
10. V letech 2016 a 2017 počet nalezených koček 0,
v roce 2018 jedna kočka. Jednalo se o poraněnou kočku
nalezenou u silnice.
11. V obci je k 30. 9. 2018 registrováno celkem
129 psů. Poplatky v roce 2016 – 18 075 Kč, 2017 –
18 875 Kč, 2018 – k 30. 9. 2018 vybráno 18 152
Kč.
12. Od roku 2016 nepřijala Obec Velichov žádný podnět na
podezření na týrání zvířat.
13. Obec nevydala vyhlášku o volném pohybu psů. Majitelé volně
pobíhajících psů jsou starostkou obce vyzýváni k jejich odchytu ihned
telefonicky, popř. je jim ve spolupráci s Policií ČR udělena pokuta.
Opakující se útěky psů jsou řešeny písemnou výzvou.
14. Obec Velichov nemusela přistoupit k vymáhání nákladů
spojených s odchytem a umístěním zvířat, náklady uhradili majitelé
psů přímo Městu Ostrov při vyzvednutí zvířete v útulku. Náklady
ve výši 80 Kč za kočku, která zemřela, obec nevymáhala, majitel se
nepřihlásil.
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádám o zpřístupnění následující informace: jména a příjmení všech uvolněných zastupitelů a zastupitelek ve vašem zastupitelstvu.
Odpověď ze dne 1. 11. 2017
Níže uvádím odpověď ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb.
Jedinou uvolněnou zastupitelkou v ZO Velichov je Markéta
Moravcová.
Ve smyslu Listiny základních práv a svobod dle čl. 17, jako součásti ústavního pořádku České republiky, a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, žádám o zpřístupnění následujících informací:
Odpověď ze dne 1. 11. 2017
Níže uvádím odpovědi na Vaše dotazy:
V souvislosti s plánovaným Zákonem o sociálním bydlení a v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Vás žádáme o poskytnutí následujících informací:
Obracíme se na vás podle zákona 106/99 Sb. o svobodném přístupu
k informacím.
Prosíme o laskavé zodpovězení následujících otázek:
Odpověď ze dne 21. 8. 2017
Níže uvádím odpovědi na Vaše dotazy:
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, vás žádáme o informace
1. zda je Vaše obec na základě jakéhokoli smluvního ujednání či ve
vazbě na současně nastavené smluvní vztahy a závazky povinna informovat
stávající autorizovanou obalovou společnost EKO-KOM, a. s., či jiný
subjekt (a který), pokud by hodlala
2. zda existuje jakékoli smluvní ujednání či jiný závazek obce nebo
jakákoli okolnost na straně obce, které by představovaly překážku nebo
okolnost jakkoliv bránící či komplikující
a pokud ano, co z tohoto ujednání či závazku obce či okolnosti
vyplývá (včetně poskytnutí jeho doslovné citace, resp. popisu
příslušné okolnosti, a dále o poskytnutí odkazu na konkrétní
právní skutečnosti, ze kterých tuto okolnost dovozujete).
Odpověď ze dne 12. 7. 2017
Obec Velichov není povinna informovat AOS EKO-KOM, a.s., pokud by hodlala
V případě, že by obec hodlala uzavřít smlouvu o smlouvě
budoucí či jiný typ smlouvy nebo vydat potvrzení o spolupráci a
zajištění sběrných míst v naší obci, je nutné se společností
EKOKOM, a.s. uzavřít dodatek ke smlouvě, aby nedocházelo k duplicitě
vykazování odpadu.
Neexistuje smluvní ujednání či jiný závazek obce, které by
představovaly překážku nebo okolnost jakkoliv bránící či komplikující
V případě, že by obec hodlala uzavřít smlouvu o smlouvě
budoucí či jiný typ smlouvy nebo vydat potvrzení o spolupráci a
zajištění sběrných míst v naší obci, je nutné postupovat
v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích v platném
znění, tedy projednat a schválit uzavření smlouvy zastupitelstvem obce.
Žádost ze dne 29. 3. 2017
Ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, vás tímto žádám o poskytnutí informací
informací týkajících se způsobu realizace třídění a nakládání
s odpady v obci:
1. Jaký je počet svozových míst komunálního odpadu a vyhláškou
určená výše poplatků za komunální odpad pro obyvatele obce, případně
firmy zde sídlící,
2. Jakým způsobem je zajištěna možnost třídění odpadů
v obci, jaké vybavení mají sběrná místa
3. využívají se pro třídění odpadků kontejnery, které nejsou ve
vlastnictví obce? Pokud ano, uveďte typ kontejneru a jeho vlastníka
(například kontejnery Asekol, Ekokom, Elektrowin, Diakonie Broumov)
4. Název svozové společnosti zajišťující svoz komunálního a
vytříděného odpadu.
Odpověď ze dne 5. 4. 2017
1. Počet svozových míst komunálního odpadu: 133. Výši poplatků
vyhláškou určenou nemáme.
2. Počet stanovišť kontejnerů na tříděný odpad: 7
3. Všechny kontejnery na tříděný odpad jsou ve vlastnictví svozové
společnosti.
4. Svoz komunálního odpadu: Marius Pedersen, a. s., svoz tříděného
odpadu: Resur, spol. s r. o.
Žádosti, návrhy, podněty, stížnosti apod. se podávají písemně, poštou nebo přímo na OÚ ústně do protokolu. Podání lze učinit také telegraficky, faxem, e-mailem či jiným telekomunikačním zařízením, které přenáší informace v písemné formě. Na požádání musí pracovník, u kterého je podání učiněno, potvrdit jeho přijetí. Po zaevidování je podání rozděleno k vyřízení příslušnému orgánu obce.
Žádosti o informace
(Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb.,
o svobodném přístupu k informacím, tj. žádost o informaci
podle tohoto zákona, nemusí být podepsána zaručeným elektronickým
podpisem.)
Seznam předpisů, dle kterých je možno vůči obci a jejím orgánům
činit právní úkony v elektronické podobě:
zák. č. 500/2004 Sb., 106/1999 Sb., 123/1998 Sb.
Postup při vyřizování žádostí o informace
Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt. Povinný
subjekt posoudí obsah žádosti a:
O postupu při poskytování informace se pořídí záznam.
Lhůtu pro poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných
důvodů, nejvýše však o deset dní.
Závažnými důvody jsou:
Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví,
vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí,
s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
Rozhodnutí musí obsahovat:
Rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele.
Jestliže orgán ve lhůtě pro vyřízení žádosti neposkytl informace
či nevydal rozhodnutí, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informace
odepřel. Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne,
kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
Postup při podání opravných prostředků proti opatření orgánů obce
je odlišný podle toho, zda se jedná o rozhodnutí ve správním
řízení (podle správního řádu) v přenesené i samostatné
působnosti, nebo o rozhodnutí v samostatné či přenesené
působnosti, na která se pravidla správního řízení nevztahují.
Opravné prostředky proti rozhodnutí obecního úřadu
Opravné prostředky se podávají prostřednictvím obecního úřadu, který
napadené rozhodnutí ve správním řízení vydal, a to ve lhůtě uvedené
v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně,
na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno. Proti opatření
obecního úřadu, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení,
nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle
obsahu projedná, starosta nebo zastupitelstvo obce.
Opravné prostředky proti rozhodnutí starosty či zastupitelstva
obce, stejně jako opravné prostředky proti výsledkům
přestupkového řízení se podávají prostřednictvím podatelny obecního
úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za
podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné
rozhodnutí vydáno. Proti opatření zastupitelstva obce v samostatné
i přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat
ústně či písemně návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření
Krajskému úřadu v Karlových Varech, Závodní 353/88, 360
21 Karlovy Vary. Proti ostatním úkonům orgánů města opravné
prostředky nejsou přípustné.
Soudní přezkoumání Došlo-li rozhodnutím orgánu obce ke zkrácení práv fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s § 244 a násl. zák. č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, v platném znění, žalobu k příslušnému obecnému soudu, případně v souladu s čl. 87 odst. 1 písm. d) Ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.
Jako jedna z možností podání žádosti o informace se doporučuje použití formuláře. Pro potřebu podání žádosti o informace nemusí být aplikován elektronický podpis.
Obec spravuje své záležitosti samostatně, v samostatné působnosti. Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí jen zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.
Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony, v přenesené působnosti. Při výkonu přenesené působnosti se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
Orgány obce jsou : zastupitelstvo obce, starosta, místostarosta a obecní úřad.
Obec může k plnění svých úkolů dále zakládat a zřizovat
organizační složky obce bez právní subjektivity a právnické
osoby, příspěvkové organizace.
Obcí zřízenou příspěvkovou organizací je Mateřská škola
Velichov.
Právní základ obcí je dán Ústavou České republiky, zákon č. 1/1993 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
Obec je veřejnoprávní korporace, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání také veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech. Ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce rozhoduje zastupitelstvo obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté.
Obecní zřízení upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení),ve znění pozdějších předpisů.